img not found

Vojna pedagogija

Vojna pedagogija

Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2025./2026.

Seminar

Vježbe

Opis predmeta

Cilj predmeta je da studenti kritički usvoje, razumiju i vrednuju: pojam (vojne) pedagogije, njezin predmet, metodologiju i područje istraživanja; teoriju kurikuluma vojnog obrazovanja; andragoške teorije; područja i sadržaje obrazovnih standarda vojne pedagogije; didaktičke i metodičke sustave nastave i cjeloživotno učenje u vojnom obrazovanju.

Studijski programi

integrirani preddiplomski i diplomski
Vojna nautika - modul
(5. semestar)
Vojno brodostrojarstvo - modul
(5. semestar)

Ishodi učenja

  1. - upoznati pedagogiju kao znanost i njen odnos prema drugim disciplinama
  2. - kritički promišljati o kurikulumu vojnog obrazovanja
  3. - definirati i formulirati ciljeve i ishode učenja
  4. - odrediti i objasniti temeljne andragoške pojmove
  5. - definirati posebnosti odgojno obrazovnog rada u vojnom obrazovanju
  6. - objasniti didaktičke modele, nastavne sustave, nastavne metode i oblike rada
  7. - objasniti fenomen cjeloživotnog učenja u vojnom obrazovanju
  8. - osposobiti studente za praktično pedagoško, didaktičko i metodičko djelovanje

Oblici nastave

Predavanja

Frontalni

Seminari i radionice

individualni

Vježbe

Timski

Mješovito e-učenje

Individualni

Samostalni zadaci

Individualni

Tjedni plan nastave

  1. Predavanja: Teorijsko-metodološko utemeljenje pedagogije, njezin predmet i područje istraživanja. Seminar: Vojna pedagogija-predmet istraživanja
  2. Predavanja: Teorijsko-metodološko utemeljenje pedagogije, njezin predmet i područje istraživanja. Seminar: Izazovi vojnog obrazovanja
  3. Predavanja: Kurikulum vojnog obrazovanja, strukturna obilježja, kompetencijski ishodi Seminar: Hospitiranje i kritičko-metodičko sudjelovanje u nastavi
  4. Predavanja: Taksonomija ciljeva učenja Seminar: Stilovi učenja (vizualni, čitalački, auditivni, kinestatički)
  5. Predavanja: Teorija i praksa obrazovanja odraslih Seminar: Suvremene metode poučavanja dočasnika i časnika
  6. Predavanja: Obrazovni standardi vojne pedagogije Seminar: Određenje vojnih obrazovnih standarda
  7. Predavanja: HKO kao reformski instrument civilno-vojnog obrazovanja Seminar: Suvremeni nastavni sustavi
  8. Predavanja: Didaktički modeli i strategije, nastavni sustavi, nastavne metode, oblici i postupci načela nastave Seminar: Vrednovanje vojne nastave
  9. Predavanja: Didaktički modeli i strategije, nastavni sustavi, nastavne metode, oblici i postupci načela nastave Seminar: Analiziranje praktične vojne obuke
  10. Predavanja: Planiranje i organiziranje vojne nastave Seminar: Specifičnosti planiranja vojne nastave
  11. Predavanja: Realizacija i vrednovanje vojne nastave Seminar: Vrednovanje provedbe nastavnih aktivnosti
  12. Predavanja: Razvoj interesa u nastavnom procesu Seminar: Organizacija obrazovanja odraslih u vojnom okružju
  13. Predavanja: Metodičke posebnosti (specifičnosti) u radu s vojnim polaznicima. Seminar: Pristup u rješavanju problema
  14. Predavanja: Podržavajuće okružje za učenje Seminar: Vojna organizacija i cjeloživotno učenje
  15. Predavanja: Budućnost vojne pedagogije Seminar: Razvoj vojne pedagogije

Literatura

(1993.), Gudjons H., (1994), Pedagogija, temeljna znanja. Zagreb: Educa.,
(2008.), Kvernbekk, T. Simpson, H. Peters M. A. (ur.) (2008.) Military Pedagogies and Why They Matter. Sense publisher, Rotterdam (odabrana poglavlja), Sense Publisher
Previšić, V. (ur.) (2007.), KURIKULUM: teorije-metodologija-sadržaj-struktura (odabrana poglavlja), Školska knjiga, Zagreb
(1995.), Vukasović, A. (ur.) (1996.) DOMOVINSKI ODGOJ priručnik za hrvatske vojnike, dočasnike i časnike. A. G. Matoš d.d. Samobor (odabrana poglavlja),
Andrija Kozina (2020.), Prilozi vojnoj pedagogiji, MORH, Hrvatsko vojno učilište "Dr. Franjo Tuđman"
Keller, J. M. (2010.), Motivational Design for Learning and Performance: The ARCS Model Approach, Springer

Za studente

Izvedba

ID 266878
  Zimski semestar
3.0 ECTS
R0 Engleski jezik
R3 E-učenje
30 Predavanja
5 Seminar
10 Vježbe

Sličan predmet