img not found

Mediji, propaganda i odnosi s javnošću

Mediji, propaganda i odnosi s javnošću

Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2025./2026.

Opis predmeta

Cilj je predmeta upoznati polaznike s prirodom i načinom funkcioniranja medija, propagande i odnosa s javnošću te ih pripremiti za kvalitetno razumijevanje tih fenomena i komunikaciju s medijima, osobito u vrijeme krize.

Studijski programi

preddiplomski
Vojno vođenje i upravljanje - studij
(4. semestar)

Ishodi učenja

  1. Steći temeljna znanja o medijiima, komuniciranju, odnosima s javnošću i propagandi
  2. Poznavati temeljne funkcije medija, njihov način fumkcioniranja i specifičnosti
  3. Razumijevanje odnosa između medija i vojske u suvremenim društvima
  4. Steći ključna znanja o primjeni odnosa s javnošću, njihovim strategijama, tehnikama i alatima
  5. Znati koristiti temeljne tehnike i alate u odnosima s javnošću u vijeme krize
  6. Upoznati specifičnosti hrvatskih i međunarodnih medija
  7. Analitički pristupati utjecajima propagande i znati razlučivati korisne informacije od manipulacije
  8. Stjecanje znanja o suvremenim komunikacijskim procesima na međunarodnoj razini

Oblici nastave

Predavanja

predavanja

Seminari i radionice

seminari

Vježbe

vježbe

Tjedni plan nastave

  1. Predavanja: Društvena uloga medija Seminar: Analiza medijskog izvještavanja Vježbe: Vrste i posebnosti medija
  2. Predavanja: Javno mnijenje Seminar: Priopćenje Vježbe: Uloga medija u ratu
  3. Predavanja: Strukturni i manipulativni aspekti medija Seminar: Materijali za novinare Vježbe: Medijske manipulacije
  4. Predavanja: Osnove odnosa s javnošću Seminar: Konferencija za novinare Vježbe: Manipulativni aspekti odnosa s javnošću i razlikovonost od propagande
  5. Predavanja: Povijesni razvoj propagande Seminar: Intervju za novine Vježbe: Propaganda u Drugom svjetskom ratu
  6. Predavanja: Vrste medija / Specifičnosti medijskih vrsta Seminar: Marketing i kanali promocije Vježbe: Suvremeni oblici propagande
  7. Predavanja: Specifičnosti hrvatskih medija Seminar: Pisanje za odnose s javnošću Vježbe: Hrvatsko medijsko tržište
  8. Predavanja: Tehnike i alati u odnosima s javnošću Seminar: Pisanje za odnose s javnošću 2 Vježbe: Analiza i posebnosti hrvatskih medija
  9. Predavanja: Strategije odnosa s javnošću Seminar: Briefing Vježbe: Istraživanja u odnosima s javnošću
  10. Predavanja: Propagandne tehnike Seminar: Press trip Vježbe: Strategije i taktike odnosa s javnošću
  11. Predavanja: Krizno komuniciranje i odnosi s medijima u vrijeme krize Seminar: Intervju za televiziju Vježbe: Evaluacija medijskog izvještavanja i odnosa s javnošću
  12. Predavanja: Promocija i upravljanje identitetom i imidžom vojske Seminar: Intervju za radio Vježbe: Kreiranje i promjena identiteta i imidža vojske
  13. Predavanja: Interpersonalna komunikacija Seminar: Javni govor Vježbe: Tehnike SPIN-a i kontrapropaganda
  14. Predavanja: Tehnike javnih nastupa i nastupa na televiziji Seminar: Interpersonalna komunikacija Vježbe: INSIGHTS metoda usavršavanja komunikacijskih vještina
  15. Predavanja: Međunarodno komuniciranje Seminar: Kampanje za odnose s javnošću Vježbe: Međunarodno komunikacijsko okruženje i posebnosti kultura

Literatura

Peruško, Zrinjka ur. (2011.), Uvod u medije, Jesenski i Turk
Božidar Novak (2001.), Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima, Binoza press
Matej Škarica (2012.), Propaganda kroz europsku povijest, Synopsis
Edward Bernays (2013.), Kristaliziranje javnog mnijenja, Kairos

Za studente

Izvedba

ID 282205
  Ljetni semestar
4.0 ECTS
R0 Engleski jezik
R2 E-učenje
30 Predavanja
15 Seminar
15 Auditorne vježbe