HrvatskihrEnglishen
Mediji, propaganda i odnosi s javnošću
Mediji, propaganda i odnosi s javnošću
Prikazani su podaci za akademsku godinu: 2025./2026.
Opis predmeta
Cilj je predmeta upoznati polaznike s prirodom i načinom funkcioniranja medija, propagande i odnosa s javnošću te ih pripremiti za kvalitetno razumijevanje tih fenomena i komunikaciju s medijima, osobito u vrijeme krize.
Studijski programi
preddiplomski
Vojno vođenje i upravljanje - studij
(4. semestar)
Ishodi učenja
- Steći temeljna znanja o medijiima, komuniciranju, odnosima s javnošću i propagandi
- Poznavati temeljne funkcije medija, njihov način fumkcioniranja i specifičnosti
- Razumijevanje odnosa između medija i vojske u suvremenim društvima
- Steći ključna znanja o primjeni odnosa s javnošću, njihovim strategijama, tehnikama i alatima
- Znati koristiti temeljne tehnike i alate u odnosima s javnošću u vijeme krize
- Upoznati specifičnosti hrvatskih i međunarodnih medija
- Analitički pristupati utjecajima propagande i znati razlučivati korisne informacije od manipulacije
- Stjecanje znanja o suvremenim komunikacijskim procesima na međunarodnoj razini
Oblici nastave
Predavanja
predavanja
Seminari i radioniceseminari
Vježbevježbe
Tjedni plan nastave
- Predavanja: Društvena uloga medija Seminar: Analiza medijskog izvještavanja Vježbe: Vrste i posebnosti medija
- Predavanja: Javno mnijenje Seminar: Priopćenje Vježbe: Uloga medija u ratu
- Predavanja: Strukturni i manipulativni aspekti medija Seminar: Materijali za novinare Vježbe: Medijske manipulacije
- Predavanja: Osnove odnosa s javnošću Seminar: Konferencija za novinare Vježbe: Manipulativni aspekti odnosa s javnošću i razlikovonost od propagande
- Predavanja: Povijesni razvoj propagande Seminar: Intervju za novine Vježbe: Propaganda u Drugom svjetskom ratu
- Predavanja: Vrste medija / Specifičnosti medijskih vrsta Seminar: Marketing i kanali promocije Vježbe: Suvremeni oblici propagande
- Predavanja: Specifičnosti hrvatskih medija Seminar: Pisanje za odnose s javnošću Vježbe: Hrvatsko medijsko tržište
- Predavanja: Tehnike i alati u odnosima s javnošću Seminar: Pisanje za odnose s javnošću 2 Vježbe: Analiza i posebnosti hrvatskih medija
- Predavanja: Strategije odnosa s javnošću Seminar: Briefing Vježbe: Istraživanja u odnosima s javnošću
- Predavanja: Propagandne tehnike Seminar: Press trip Vježbe: Strategije i taktike odnosa s javnošću
- Predavanja: Krizno komuniciranje i odnosi s medijima u vrijeme krize Seminar: Intervju za televiziju Vježbe: Evaluacija medijskog izvještavanja i odnosa s javnošću
- Predavanja: Promocija i upravljanje identitetom i imidžom vojske Seminar: Intervju za radio Vježbe: Kreiranje i promjena identiteta i imidža vojske
- Predavanja: Interpersonalna komunikacija Seminar: Javni govor Vježbe: Tehnike SPIN-a i kontrapropaganda
- Predavanja: Tehnike javnih nastupa i nastupa na televiziji Seminar: Interpersonalna komunikacija Vježbe: INSIGHTS metoda usavršavanja komunikacijskih vještina
- Predavanja: Međunarodno komuniciranje Seminar: Kampanje za odnose s javnošću Vježbe: Međunarodno komunikacijsko okruženje i posebnosti kultura
Literatura
Peruško, Zrinjka ur. (2011.), Uvod u medije, Jesenski i Turk
Božidar Novak (2001.), Krizno komuniciranje i upravljanje opasnostima, Binoza press
Matej Škarica (2012.), Propaganda kroz europsku povijest, Synopsis
Edward Bernays (2013.), Kristaliziranje javnog mnijenja, Kairos
Za studente
Izvedba
ID 282205
Ljetni semestar
4.0 ECTS
R0 Engleski jezik
R2 E-učenje
30 Predavanja
15 Seminar
15 Auditorne vježbe